WWW.MOTOPISTE.NET
------- BIENVENUE SUR WWW.MOTOPISTE.NET ---------
------ BONNE JOURNEE ! et Gaaaazzzzzzzz ! -------

WWW.MOTOPISTE.NET

NUMERO 1 DES FORUMS PISTE EN FRANCE
 
AccueilAccueil  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  

Partagez | 
 

 catégorie moto3

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
Invité
Invité



MessageSujet: catégorie moto3   Mer 29 Déc 2010 - 17:11

la catégorie moto3 fera sont entré en 2012 en meme temps que les 1000 pour le motogp et honda bosse déja sur sa petite bombinette, comme le montre ces images. je vous laisse jugé.

Revenir en haut Aller en bas
lasticot
pilote MOTO2


Masculin Nombre de messages : 477
Age : 28
Localisation : 02 et 62
Date d'inscription : 28/10/2008

MessageSujet: Re: catégorie moto3   Mer 29 Déc 2010 - 20:16

en espérant qu'ils remplissent les effectifs pour pas se retrouver avec une grille a moitié vide... mais elle fera partie du plateau gp?
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: catégorie moto3   Mer 29 Déc 2010 - 20:24

oui, en remplacement de la catégorie 125cm3
Revenir en haut Aller en bas
fafa
PILOTE SUPERBIKE


Masculin Moto actuelle : : >R1 full de 2004
Nombre de messages : 1435
Age : 34
Localisation : LA VERPILLIERE
Date d'inscription : 08/03/2010

MessageSujet: Re: catégorie moto3   Jeu 30 Déc 2010 - 14:38

ça fait bizare. quelqu'un est il calé sur le règlement moto3 ???
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: catégorie moto3   Jeu 30 Déc 2010 - 14:43

je crois que le reglement n est pas encore figé.
Revenir en haut Aller en bas
Mimil121
MODERATEUR
MODERATEUR


Masculin Moto actuelle : : S1000RR - !!
Nombre de messages : 5441
Age : 31
Localisation : IDF SUD
Date d'inscription : 13/03/2009

MessageSujet: Re: catégorie moto3   Jeu 30 Déc 2010 - 16:46

Application 2012
MOTO3 REGULATIONS
Engine

4-stroke reciprocating piston engines only.

Engine capacity: maximum 250cc.

Single cylinder only.

Maximum bore size: 81mm. No oval pistons.

Engines must be normally aspirated. No turbo-charging, no super-charging.

Crankshaft speed limited to maximum: 14,000 rpm.*

Maximum of 1 ignition driver.*

Maximum of 4 valves.

Pneumatic and/or hydraulic valve systems are not permitted.

Valves timing system drive must be by chain.

Variable valve timing and/or variable valve opening systems are not permitted.
Engine Supply

The engine is defined as the complete engine including intake system (throttle body, injectors), and one complete transmission.

The maximum price of the engine must not exceed 12,000 Euro. No optional parts or service contracts may be used to circumvent this price limit.

Each engine manufacturer must undertake to supply sufficient engines and spare parts to supply minimum 15 riders per season, if requested.

Each engine manufacturer must submit a spare parts price and lead-time list for the season for approval by the Organiser, and may not charge more than these published prices. Approval is based on the prices and lead-times being in line with current market norms for these parts and technologies.

In the event of engine updates or upgraded parts being developed, these must be made available to all customers at the same time, and respecting the price limits described above.
Inlet & Fuel System

Variable-length inlet tract systems are not permitted.

Only one throttle control valve is permitted, which must be controlled exclusively by mechanical means (eg. cable) operated by the rider only. No other moving devices (except injectors) are permitted in the inlet tract before the engine intake valve. No interruption of the mechanical connection between the rider’s input and the throttle is allowed.

Idle speed adjustment by means of an air bypass system, controlled by the ECU is allowed.*

Fuel injectors must be located upstream of the engine intake valves.

Maximum of 2 fuel injectors and 2 independent fuel injector drivers.*

Fuel pressure must not exceed 5.0 bar.

Other than engine sump breather gases, only air or air/fuel mixture is permitted in the inlet tract and combustion chamber.

Fuel must comply with the FIM “Moto3” specification (tba).

Exhaust system

Variable length exhaust systems are not permitted.

Noise limit will be a maximum of 115 dB/A, measured in a static test.

No moving parts (e.g. valves, baffles…) are allowed in the exhaust system.
Transmission

A maximum of 6 gearbox speeds is permitted.

A maximum of 2 alternate gear ratios for each gearbox speed, and 2 alternate ratios for the primary drive gear is permitted. Teams will be required to declare the gearbox ratios for each gear used at the beginning of the season.

Electro-mechanical or electro-hydraulic clutch actuating systems are not permitted.
Ignition, Electronics & Data-Logging

Only the ignition/fuel injection control units (ECU) approved by the series Organiser are allowed.
This ECU must remain unmodified in hardware and software, as delivered by the Organiser. The only permitted changes are the setting (tuning) options included in the software.
The Technical Director may require the team to change the ECU on any machine for another standard one at any time.

This official ECU will include an engine rpm limiter.

Only the standard Data Logger system approved by the series Organiser may be used.
* All the parameters identified by this symbol are set/controlled via the above mentioned ECU.
Chassis

Chassis must be a prototype, the design and construction of which is free within the constraints of the FIM Grand Prix Technical Regulations.

Minimum total weight of Motorcycle + Rider: 148kg

Brake discs must be made from an iron-based alloy.

Suspension systems must be of a conventional passive, mechanical type. Active and semi-active suspension systems and/or electronic control of any aspect of the suspension and ride height is not permitted. Springing must be by means of coil springs made of Iron-based alloys.
Wheels & Tyres

The only materials allowed for the wheels rims are Mg and Al alloys.

The only permitted wheel rim sizes are: Front, 2.50” x 17”
Rear, 3.50” x 17”

The number and specification of tyres allocated to each rider per event will be controlled.

Only tyres from the Official Supplier may be used.

Materials & Construction

Construction materials must comply with Article 2.7.10 of the FIM Grand Prix regulations.

Camshafts, crankshafts, piston pins must be made from Iron-based alloys.

Engine crankcases, cylinder blocks and cylinder heads must be made from cast aluminium alloys.

Pistons must be made from an aluminium alloy.

Connecting rods, valves and valve springs must be made from either Iron-based or Titanium-based alloys.

Definitions:

“X-based alloy” means the element X (e.g. Fe, for iron-based alloy) must be the most abundant element in the alloy, on a % w/w basis.
General

Number of machines: the team can scrutineer only one motorcycle per rider.

Number of engines: a maximum of 8 engines per rider may be used during all Grand Prix race events comprising the season. A rebuilt engine will be counted as a new engine.

Teams will be required to register engines at Technical Control on the day before the first practice at each event. Such registered engines will be sealed (excluding cam cover, transmission if applicable) and seals may not be removed except under supervision of the Technical Director. Only sealed and registered engines may be used on track at Grand Prix race events. An engine presented for Technical Control without intact seals will be counted as a new engine.

Apart from the above regulations, all other construction criteria, dimensions and specifications are as per the FIM Grand Prix Regulations.

_________________
"ça passe ça passe ça passe"
"No brain big balls"
"Aime les travers de porc"

(click) => Groupe Racing Team de Mimil sur Facebook <=
DELCAMP ENERGIE
Revenir en haut Aller en bas
jetpilot
PILOTE SUPERBIKE


Masculin Moto actuelle : : Magnum racing
Nombre de messages : 1187
Age : 31
Localisation : Sydney
Date d'inscription : 05/05/2009

MessageSujet: Re: catégorie moto3   Jeu 30 Déc 2010 - 21:48

balaise le mimil!!!
Revenir en haut Aller en bas
nikky
PILOTE MOTO3


Masculin Nombre de messages : 203
Age : 32
Localisation : guérande
Date d'inscription : 16/04/2010

MessageSujet: Re: catégorie moto3   Jeu 30 Déc 2010 - 22:32

8 moteurs par saison en mono ..

va y'avoir de la casse, ça va être tendu en fin de saison à mon avis
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: catégorie moto3   Ven 31 Déc 2010 - 8:51

ils risquent pas de faire 'tomber' les chronos 125cc avec cette bouse de 4t poussif.
en plus ça fait vraiment un bruit de bétonnière voir de kart de loc (normal, moteur honda only)
Revenir en haut Aller en bas
Pich
PILOTE MOTOGP


Masculin Nombre de messages : 1902
Age : 26
Localisation : Lyon
Date d'inscription : 18/07/2010

MessageSujet: Re: catégorie moto3   Ven 31 Déc 2010 - 8:57

C'est super d'avoir trouver une petite vidéo comme ont c'est ce qu'ont trouveras en 2012.
Revenir en haut Aller en bas
Loic77
PILOTE 103 SP


Masculin Nombre de messages : 86
Age : 31
Localisation : seine et marne
Date d'inscription : 23/10/2008

MessageSujet: Re: catégorie moto3   Ven 31 Déc 2010 - 11:47

Ça ne concurrencera jamais des 125 de 50ch, a cause des 8moteurs par saison.

Les valves d'échappements ne sont pas autorisées??? "No moving parts (e.g. valves, baffles…) are allowed in the exhaust system."

Si ca devient encore la coupe "Honda" ca va commencer à gronder quand même...
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité



MessageSujet: Re: catégorie moto3   Ven 31 Déc 2010 - 11:54

c est ouvert a tout les contructeurs, d'ailleurs KTM y réflechi sérieusement.
Revenir en haut Aller en bas
MONOBIKE 63
PILOTE MOTO3


Masculin Moto actuelle : : 500 cr af monobike
Nombre de messages : 140
Age : 52
Localisation : 63
Date d'inscription : 14/12/2008

MessageSujet: Re: catégorie moto3   Ven 31 Déc 2010 - 14:06

rambo DES BELLES....MERDES EN PERCEPTIVE DUREE DE VIE 3H
ET TOUT CA POUR REDUIRE LES COUTS What the fuck ?!? Laughing


VIVE HONDA ET LE 4 TPS QUI FINISSENT DE TUER LE SPORT MOTO
Revenir en haut Aller en bas
fafa
PILOTE SUPERBIKE


Masculin Moto actuelle : : >R1 full de 2004
Nombre de messages : 1435
Age : 34
Localisation : LA VERPILLIERE
Date d'inscription : 08/03/2010

MessageSujet: Re: catégorie moto3   Sam 1 Jan 2011 - 0:33

rien de bon en perspective. J'espère juste qu'il y aura de la baston, et que c'est pas le pilote qui aura le moteur le plus fiable qui l'emportera sur la saison mais que se sera le meilleur tout simplement !!!!
Revenir en haut Aller en bas
Mimil121
MODERATEUR
MODERATEUR


Masculin Moto actuelle : : S1000RR - !!
Nombre de messages : 5441
Age : 31
Localisation : IDF SUD
Date d'inscription : 13/03/2009

MessageSujet: Re: catégorie moto3   Lun 3 Jan 2011 - 9:34

Crankshaft speed limited to maximum: 14,000 rpm.*

Maximum of 1 ignition driver.*

Maximum of 4 valves.

Pneumatic and/or hydraulic valve systems are not permitted.

Valves timing system drive must be by chain.

Variable valve timing and/or variable valve opening systems are not permitted.


Rien que sur tout ces points, ça ferme completement le développement technique. . .
Après est-ce que le 125/moto3 est une base de détection des pilotes ? où un lieux de developpement des moteurs . . .
Si certains prennent beaucoup d'avance techniquement, ce sont les pilotes qui en souffriront, car impossible de gagner pour eux . .

Mais le réglement est particulièrement fermé quand même !

_________________
"ça passe ça passe ça passe"
"No brain big balls"
"Aime les travers de porc"

(click) => Groupe Racing Team de Mimil sur Facebook <=
DELCAMP ENERGIE
Revenir en haut Aller en bas
fafa
PILOTE SUPERBIKE


Masculin Moto actuelle : : >R1 full de 2004
Nombre de messages : 1435
Age : 34
Localisation : LA VERPILLIERE
Date d'inscription : 08/03/2010

MessageSujet: Re: catégorie moto3   Lun 3 Jan 2011 - 13:32

Mimil121 a écrit:
Crankshaft speed limited to maximum: 14,000 rpm.*

Maximum of 1 ignition driver.*

Maximum of 4 valves.

Pneumatic and/or hydraulic valve systems are not permitted.

Valves timing system drive must be by chain.

Variable valve timing and/or variable valve opening systems are not permitted.


Rien que sur tout ces points, ça ferme completement le développement technique. . .
Après est-ce que le 125/moto3 est une base de détection des pilotes ? où un lieux de developpement des moteurs . . .
Si certains prennent beaucoup d'avance techniquement, ce sont les pilotes qui en souffriront, car impossible de gagner pour eux . .

Mais le réglement est particulièrement fermé quand même !

d'accord avec toi sur le fait que ce soit une catégorie pour la détection des pilotes, mais si c'est fermé comme ça et que y a rien a faire, ils vont etre perdus quand il va falloir passer à la catégorie suppérieure et rechercher des réglages voir des développement de machines.
Revenir en haut Aller en bas
Andrénaline
pilote SUPERSPORT


Masculin Nombre de messages : 826
Age : 48
Localisation : NANCY
Date d'inscription : 01/11/2010

MessageSujet: Re: catégorie moto3   Lun 24 Jan 2011 - 10:13

Et le moteur électrique c'est pour quand?
Revenir en haut Aller en bas
milka
PILOTE 103SP kit 75 polini


Masculin Moto actuelle : : Honda VTR firestorm de 98 jaune
Nombre de messages : 116
Age : 33
Localisation : Rochefort (17)
Date d'inscription : 23/04/2009

MessageSujet: Re: catégorie moto3   Lun 24 Jan 2011 - 11:02

c'était quand même plus simple quand on entendait 125, 250, 800cc . . .

Je comprends même pas à quoi correspond moto2 Confused alors moto3 !!!!

du coup je préfère le SBK: 600 - 1000, on sait à quoi ça correspond et ça ressemble à nos motos à nous (quoique mon VTR je le vois jamais sur circuit, lol)

Dommage que les retransmissions TV soient si restrictives, pas envie de payer canalsat pour juste la moto sur eurosport, heureusement il y a W9 NT1 mais que GP malheureusement.


Dernière édition par milka le Lun 24 Jan 2011 - 15:17, édité 1 fois
Revenir en haut Aller en bas
marcoR6
PILOTE MOTOGP


Masculin Moto actuelle : : 750 k7
Nombre de messages : 1754
Age : 36
Localisation : rennes, chauvigné dept 35
Date d'inscription : 21/01/2007

MessageSujet: Re: catégorie moto3   Lun 24 Jan 2011 - 12:17

le gp c'est NT1
Revenir en haut Aller en bas
milka
PILOTE 103SP kit 75 polini


Masculin Moto actuelle : : Honda VTR firestorm de 98 jaune
Nombre de messages : 116
Age : 33
Localisation : Rochefort (17)
Date d'inscription : 23/04/2009

MessageSujet: Re: catégorie moto3   Lun 24 Jan 2011 - 15:17

Oui pardon monsieur
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé




MessageSujet: Re: catégorie moto3   Aujourd'hui à 11:38

Revenir en haut Aller en bas
 
catégorie moto3
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Rivière catégorie 3
» Dans la catégorie Humour :Le message du jour , du mois ou de l'année
» Bilan de votre année 2009 en première catégorie
» Catégorie mi-lourds 26"
» Fermeture en 1ère catégorie

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
WWW.MOTOPISTE.NET :: SPORT-News-
Sauter vers: